Dag 24

4 juli 2023 - Oslo, Noorwegen

Vanmorgen een mooie rit voor de boeg, 4 uur naar Oslo. Ik mag rijden dus we gaan de E6 op en die hoef ik alleen maar te blijven volgen om in Oslo te komen. T is Noorwegens grootste stad en tevens hoofdstad. Hier is het bijzondere opera gebouw, t ligt aan de haven en men noemt t een ijsrots. T is helemaal van marmer en lijkt idd op een ijsschots. We zijn er boven op geklommen had je mooi overzicht over de haven. Daarna zijn we richting het paleis gelopen over de Karl Johans Gate. Deze is gemaakt in opdracht van hem en loopt van het station tot aan t paleis. Het is bijzonder dat je er gewoon heen kunt lopen, en ook in het park mag je gewoon lopen, het is open van 16 mei tot 1 okt. De wisseling vd wacht hebben we gezien, is leuk om naar te kijken, je staat er heel dicht op. De stallen zijn ook opengesteld en hier is een permanente tentoonstelling van kunst. Het parlementsgebouw ligt op ongeveer de helft van deze weg . De karl johans gate is een 2 meter brede weg met aan 1 kant winkels en restaurants. T is een drukte van belang daar. We hebben de camper gewoon aan de weg geparkeerd en betaald tot 20.00 uur daarna is t gratis en je mag er ‘s nachts ook staan. Prima plek dichtbij het centrum. Morgen richting Kristiansand om van daaruit donderdag de boot te nemen en zo loopt ons avontuur al weer bijna ten einde. Wat hebben we veel gezien en gedaan en erg genoten.

1. Elly:
    4 juli 2023
    Wat hebben jullie een super reis gemaakt.
    Heerlijk om je reisblog te lezen.