Elfstedentocht vervolg

9 mei 2024 - Menaam, Nederland

Gisteren 8 mei zijn we om half elf vertrokken voor het vervolg van onze Elfstedentocht. De reis ging voorspoedig, altijd fijn om weer weg te kunnen met ons huisje op wielen. We kwamen om half twee aan op een kleine camping net buiten Workum. Aardige eigenaar en we hadden een prachtig plekje. Op de fiets naar Workum was maar klein stukje de fontein gezien .  We hebben wat rondgelopen en lekkere kaas en worst gekocht voor bij de borrel. T was er erg druk want de elfsteden wandeltocht was bezig, en heel veel lopers kwamen binnen. We hebben de kunst route gevolgd en veel dingen bekeken. Op de camping ons maaltje gemaakt, en ‘s avonds lekker gelezen.

na een goede nachtrust en een heerlijke warme douche vanmorgen na t ontbijt vertrokken naar Menaam. Ligt tussen Leeuwarden en Franeker. Mooie camperplek midden in het dorp maar mooi uitzicht en rustig. Makkelijk betalen met de camperpay dus helemaal top. Vertrokken op de fiets naar Bolsward. Ongeveer 25 km fietsen. Daar aangekomen eerst koffie en een broodje en een stempel gehaald. De fontein bekeken, die stond voor een kerk (overblijfsel) die afgebrand was rond 1900.
het Sonnema  berenburg museum was helaas gesloten, dus geen borrel mee kunnen nemen. We zijn weer opgestapt en richting Harlingen gefietst, zo’n 20 km ongeveer. Op t laatst was mijn accu leeg dus op vrouwkracht langs de waddenzee gefietst. Er was een fietsenmaker die zo aardig was en zei zet je fiets maar hier neer om op te laden. Nou hoe leuk is dat. We hebben de stempel gehaald op een camping en toen door de haven gelopen. Ik ben er ooit 48 jaar geleden geweest toen we met de 6e klas naar Terschelling gingen. Ik kon mij niks meer herinneren of mss was t wel veranderd dat kan ook. De fontein lag deze keer niet in t centrum maar in zee. Het was een aangespoelde potvis. We hebben daar in t centrum wat gedronken en gegeten en zijn via Franeker weer naar de camperplaats gefietst. Mooi toch zo 65 km gefietst vandaag. Morgen gaan we weer naar Franeker op de fiets om te proberen of we in het planetarium kunnen. Tot morgen maar weer.

1. Elly:
    9 mei 2024
    Super dat jullie weer verder zijn gegaan met de tocht.
    Lekker mooi weer hier voor.
  2. Wilma Buesink:
    En mooi weer erbij😍
  3. Rianne Heijnen:
    9 mei 2024
    Ja t weer is prima hier, echt genieten, nu met de beentjes omhoog in de camper🤣
  4. Lia Ebbers:
    9 mei 2024
    Wat leuk Rianne, geniet er samen van , het weer is super dus wat wil je nog meer!
  5. Nicole:
    9 mei 2024
    En super mooi weer erbij ,veel plezier en tot morgen 😘

Jouw reactie