Stavoren en Hindelopen

23 februari 2024 - Hindeloopen, Nederland

Vanmorgen vertrokken naar Stavoren, plan was om daar te overnachten en de stadjes Hindeloopen en Workum op de fiets te doen, het weer was echter niet heel best, regen en harde wind. We hebben Stavoren bekeken en de fontein de vis, maar alles was dicht. Stempel gehaald en foto van ‘t vrouwtje van Stavoren gemaakt. De legende kennen jullie misschien wel. Voor degene die het niet weten: het vrouwtje was erg verwend en wilde dat men goud voor haar mee bracht. De schipper haalde graan want dit vond hij veel waardevoller dan goud. Toen hij daar mee thuis kwam moest hij het van haar overboord gooien. Dat heeft hij gedaan en toen groeide er een eiland voor de haven, en kon er geen schip meer in Stavoren komen. Dit betekende toen de ondergang.
Toen doorgereden naar Hindeloopen, dit is echt een schattig stadje, met mooie bruggetjes en oude huizen.de fontein flora en fauna . Ook een bezoek gebracht aan het schaats museum,een privé collectie. De eigenaar kwam juist aangelopen en heeft ons een persoonlijke rondleiding gegeven. Gewéldig hoe die man kon vertellen. Echt de moeite waard om te bezoeken als je in de buurt bent. Hier in het pannenkoeken huis gegeten en onze 6e stempel gehaald. T is nu niet meer de moeite waard om nog door te gaan naar Workum, die bewaren we voor een volgende keer. Hoop dat jullie hebben genoten van mijn schrijfels en tot een volgende keer maar weer.

1. Lia Ebbers:
    23 februari 2024
    Was weer leuk om jullie te volgen,goede reis terug.

Jouw reactie