Zeeland
23 juni 2026 - Ouddorp, Nederland
Gisteren op t strand was nog wel een dingetje eigenlijk. Appie en ik liepen terug van t water naar t strand, dat was een heel eind want t was eb, en een eind verderop aan de kant van het water stonden veel mensen met van die kites. Ze begonnen te schreeuwen naar anderen en een paar vrouwen kwamen hard aangerend. Wij liepen door wisten ook niet wat er aan de hand was. Na een minuut of tien misschien 15, kwam er achter ons een man met een walkietalkie en die zwaaide en riep ook van alles, hij rende naar de groep mensen, toen ik nog eens goed keek, zei ik tegen appie t lijkt wel of ze aan t reanimeren zijn. Uiteindelijk kwam er een ambu, brandweer en meerdere politie auto’s aan. En later ook een helikopter. Wij waren toen al bij de fiets want we wilden gaan. Al met al heeft dat wel een half uur geduurd denk ik. Later hoorden we een ambu met gillende sirenes wegrijden, dat betekent dat t slachtoffer in ieder geval nog leefde. T was wel indrukwekkend, maar waar ik dan van baalde was dat andere mensen gingen filmen, vreselijk. T was niet zo’n leuk eind van de dag eigenlijk.
vanmorgen zijn we op de fiets naar Zierikzee en Renesse geweest. Leuke plaatsen zijn dat. ‘S middags aan t eind nog wezen zwemmen op een ander stuk strand. Er zaten alleen wel kwallen in t water brrr.
nu heerlijk aan t haken bij de camper. T is nog steeds warm , in tegenstelling tot gisteravond, toen werd t best wat fris, om te slapen was dat heerlijk.
morgen gaan we naar Ouddorp, naar t tram museum en een ritje met de tram maken.
tot schrijfs maar weer
Foto’s
1 Reactie
-
Rob V:23 juni 2026Ramp toerisme heb je helaas over al! Geniet nog van de dagen.

