Dag twee

20 februari 2024 - Leeuwarden, Nederland

Vanmorgen rustig aan gedaan, lekker ontbijten. We hebben heerlijk geslapen. We stappen op de fiets, ongeveer 10 min fietsen dan zijn we bij de fontein. Ze hebben 11 fonteinen geplaatst een aantal jaren geleden, en mijn doel is om ze allemaal op de foto te zetten. We waren twee jaar geleden ook al in Sneek daar stond ook een mooie fontein, ik wist echter niet dat hier een reeks van was. We zijn maar het Fries museum geweest. Heel erg groot en prachtige tentoonstelling over het echtpaar Bishop. Een schilders echtpaar die ook een prachtige verzameling antieke meubelen en gebruiksvoorwerpen hadden. Dit is allemaal in 1904 geschonken aan het museum. Ook een ruimte was er ingericht over Mata Hari, erg bijzonder om te lezen wat zij allemaal heeft meegemaakt. Uiteraard ook een gedeelte over het verzet en dan met name hoe t in Friesland ging. Erg de moeite waard. We wilden nog een stads tour doen met een gids maar waren te laat, en Appie heeft zijn knie verrekt dus was mss maar goed ook. Lekker geluncht in de stad en geshopt, en op de terugweg langs de jumbo voor de gratis broodjes en iets te eten voor vanavond. We hebben iets om te knabbelen gekocht voor bij de spelletjes die we hebben gekocht. We waren net op tijd bij de camper want toen begon het te regenen. Morgen willen we naar het kant museum en een museum over oude auto’s treinen ed, dus leuk voor Appie.En dan gaan we op weg naar Sneek voor onze volgende stempel.

1. Elly:
    20 februari 2024
    Denk dat het leuk om de stedentocht te doen.
    Cultuur opsnuiven.
  2. Rianne Heijnen:
    22 februari 2024
    T is inderdaad erg leuk hier

Jouw reactie