Dag 14

24 juni 2023 - Loen, Noorwegen

Gaaaaaf wat een dag vandaag. We gingen met de kabelbaan naar boven. T was er prachtig, je kon ook met zo’n zipline over een kloof. Dat had ik mij al voorgenomen. We zagen echter ook para gliders, maar dat stond nergens dat je dat kon doen hier. Eenmaal boven zagen we een vrouw een tandemsprong maken en haar man bleef nog achter, toen heb ik man, was een Amerikaan gevraagd hoe hun dat geregeld hadden. Hij had wel een telefoon nummer van die jongen. Ik gebeld en ha hoor dat mocht wel. Moesten we wachten tot die Amerikaan ook was geweest en toen kwam er een extra para glider zodat we met zijn tweeën naar beneden konden.  Wat was dat super gaaf om te doen. Ik hoop dat we nog foto’s krijgen van hun op onze email. Zo ja dan zal ik ze nog toevoegen. We hadden een prachtig weer en he kon ver kijken. We keken over t lovatnet meer, dat ziet er helemaal groen uit, dit komt door kleideeltjes die van de berg samen met gesmolten sneeuw naar beneden komt. In 1905 en 1936 is het meer overstroomd door een reusachtige vloedgolf, veroorzaakt door vallend gesteente van de berg. Het heeft alle huizen en gewassen verwoest en veel mensen zijn niet terug gevonden. De vloedgolf was 40 meter hoog. We zijn tot de andere kant gefietst.

1. Wilna Vredenberg.:
    24 juni 2023
    Wat een avonturen Rianne en wat een mooie meren en uitzichten. Genieten lijkt me. Groetjes., Wilna.
  2. Rianne Heijnen:
    25 juni 2023
    Ja Wilna t is echt genieten hier zo mooi
  3. Marjanne:
    24 juni 2023
    Heb je verhalen even bij gelezen, wat prachtig wat jullie doen.
    Is ook een prachtig land weet ik van pa.
    Staat op ons lijstje om nog te doen.
  4. Rianne Heijnen:
    25 juni 2023
    Oh Marjanne zeker doen als je de kans krijgt, zo mooi hier
    Groetjes van ons
  5. Willy van Santen:
    25 juni 2023
    Prachtig,Rianne ....wat een belevenis en zo kun je nog meer van de mooie uitzichten genieten,super!
  6. Rianne Heijnen:
    26 juni 2023
    Leuk dat je meeleest Willy, hoop dat je geniet van de foto’s en verhalen.