Dag 15

25 juni 2023 - Geiranger, Noorwegen

Onze trouwdag vandaag, en we hebben deze al vaker ergens anders gevierd, maar deze keer is wel bijzonder. Eerst maar eens lekker ontbijten met een gekookt eitje erbij. Toen ons boeltje weer gepakt en richting de Geiranger gereden. We gingen via de trolstiegen dat is een prachtige route door de bergen en langs de sneeuw en een bevroren meer. Ik had t geluk dat ik aan de beurt was om te rijden. De geiranger is een beroemd fjord, deze staat op de wereld erfgoedlijst van Unesco. Hier woonden tijdens de tijd van de vikingen dus zo’n 1000 jaar geleden al boeren hoog in de bergen. Deze boeren hadden voornamelijk schapen geiten en koeien soms ook. T was een heel gedoe om bij de buurman te komen, je moest namelijk de berg af, met je bootje een eind verder op en daar weer de berg op. Geen eenvoudige opgave dus. Toch hebben ze hier heel wat eeuwen gewoond. Nu zijn er nog een paar boerderijen over die nu als vakantie woning worden gebruikt. Misschien zijn er onder jullie mensen die de boeken van de zeven zussen hebben gelezen, hier gaat t ook over de zeven zussen waterval. Hij is echt prachtig en we zijn nu nog op tijd omdat over een maand t water een stuk minder zal zijn. T water komt namelijk van de sneeuw en gelukkig niet van een gletsjer. Als je goed op de foto kijkt kun je zien dat t zeven afzonderlijke stromen zijn. Wij zijn met zo’n opblaasboot t water op gegaan en zo kon je hem prachtig zien. Er is 1 foto bij van de rotswand en als je goed kijkt zie je daar t gezicht van een trol in. T stikt hier van de trollen in Noorwegen. We blijven hier 1 nachtje want t is hier heel druk met passagiers van de cruiseschepen. Morgen rijden we richting Alesund.

1. Lia Ebbers:
    25 juni 2023
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag! Het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet er nog maar van Het is een prachtig land.
  2. Ylse Aalbers:
    25 juni 2023
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag! En wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Heel gaaf
  3. Rianne Heijnen:
    25 juni 2023
    Dankjulliewel Lia en Ylse, ja een super reis i t we genieten hier ontzettend
  4. Heleen:
    25 juni 2023
    Mooie verhalen en foto's Rianne . Leuk om jullie te volgen. En van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag.
  5. Willy van Santen:
    25 juni 2023
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag, en geniet nog van jullie vakantie.....ik geniet graag mee van jullie avonturen en mooie foto's!