Woensdag malta

24 mei 2023 - Sliema, Malta

Vandaag met de bus naar Marsaxlokk. Een oud klein vissersdorpje. Prachtig klein haventje waar de vissers hun netten te drogen leggen. Het ligt er vol met typische blauw/gele bootjes daar staat Malta om bekend. We hebben heerlijk koffie gedronken beetje rondgelopen over t marktje. En op een bankje naar de bootjes zitten kijken. Er moesten nog wat souveniers worden gescoord en ook daar zijn de dames goed in geslaagd. Terug met de bus naar Valetta om nog wat rond te lopen en winkels bekeken. Joke en ik gingen een kerk in die volgens Elly en Wilna erg mooi moest zijn. Wij daar heen en natuurlijk moest er een kaarsje gebrand worden. Dat was hier in deze kerk erg modern je kon op een knopje drukken en dan ging er een lampje branden , je moest dan 10 cent in een gleufje doen, haha. Ik zei tegen Joke toen we langs t altaar gingen, nu stap je uit de rolstoel en loopt naar de uitgang, het wonder is gebeurd. Wij moesten erg lachen hierom. Om half 7 waren we allemaal weer bij t restaurant waar we al eerder gegeten hadden. Het eten is hier erg goed en niet duur. T was erg winderig dus wat alcohol was wel prettig, twee mojito’s en t was al minder koud. Aan de andere tafel kwamen een heel stel mooie dames in hele luchtige kleding zitten . De obers wisten niet hoe snel ze moesten lopen, Lenie(80) zegt bij ons lopen ze niet zo snel, maar bij die jonge grieten wel. De ober kon er zelf ook om lachen. Toen de rekening betaald was kregen we allemaal een likeurtje van het huis. Joke wilde niet. Dus die van haar heb ik ook opgedronken. Ik zeg tegen haar denk je eraan dat ik nog moet rijden? (Met de rolstoel) 🤣

nou t was weer een gezellige dag, en morgen gaan we nog met de boot en daarna met de bus naar Mdina en Rabat en dan is ons avontuur weer ten einde want vrijdagochtend worden we om 05.00 uur al opgehaald bij t hotel. Tot morgen maar weer.

1. Nicole:
    24 mei 2023
    Ahhh weer super om te lezen ,julle zijn heerlijk aan het genieten 🌞
  2. W te molder:
    24 mei 2023
    Leuk maar ik dacht dat er meer kantklos te zien zou zijn
  3. Rianne Heijnen:
    24 mei 2023
    Hoi Wilma ja dat hadden wij ook gehoopt, vandaag een winkel gezien waar kant werd verkocht maar vroeger zaten er op Gozo vrouwen te klossen in elke deuropening, dat is nu helaas niet meer zo jammer maar helaas liefs van ons allen
  4. Lenie Schenk.:
    Leuk verhaal Rianne. 😍
  5. W te molder:
    24 mei 2023
    Nog veel plezier allemaal morgen