Dinsdag malta

23 mei 2023 - Sliema, Malta

Vandaag een zonnige dag, prima weer voor een boottocht. De dames die misselijk worden hebben allemaal een bandje om de pols dus dat moet goed gaan. Op de kade stond een giga rij, we waren al bang dat we niet meer mee konden. Maar nee hoor de captain en zijn crew verwelkomen ons en helpen met de rolstoel, super relaxt en vriendelijk zijn ze allemaal. Op gozo met de bus naar de hoofdstad gegaan. Victoria heette vroeger Rabat, maar doordat queen Victoria daar was geweest en erg populair was hebben ze de naam vd hoofdstad veranderd. Ik weet nog dat er hier vroeger allemaal oude dames in de deuropening zaten te klossen. Wij konden echter niet wat vinden, toen we een vvv kantoor zagen zijn we gaan vragen. Deze man vertelde dat we naar een andere plaats moesten en dat we daar met een mw moesten praten die een autoriteit is op het gebied van kantkloswerk. We hebben besloten om met twee taxi’s te gaan, en dat was maar goed ook want het was moeilijk te vinden. We staan bij die taxi en Elly en Lenie staan aan de rechterkant van de auto bij t voorportier terwijl de chauffeur aan de andere kant de deur open hield. Joke zegt, willen jullie soms rijden, het stuur zit hier namelijk aan de rechterkant. Hilariteit alom natuurlijk. Afijn wij gaan in die taxi op zoek naar die dame, dat was moeilijk te vinden maar uiteindelijk heeft de chauffeur de dame opgebeld en toen waren we van harte welkom. Ze heeft ons van alles laten zien en kon er prachtig over vertellen. Dit was echt heel bijzonder en heel waardevol. De taxi’s hebben netjes op ons gewacht, tot we daar klaar waren, en toen hebben ze ons weer terug naar Victoria gebracht. Daar hebben we nog wat door de kleine winkelstraatjes gelopen, tot het tijd werd om naar de bus te gaan om op tijd bij de haven te zijn. Om 17.00 uur vertrok de boot richting malta. Weer werd Joke goed geholpen. Op de kade hebben we weer heerlijk gegeten met uiteraard een fles wijn en een lekkere mojito. Nu nog even het programma van morgen bespreken en dan is er al weer een dag voorbij. Heerlijk genoten vandaag en veel gelachen. Tot schrijfs

1. W te molder:
    24 mei 2023