Woensdag 14 sept

14 september 2022 - Kamari, Griekenland

Vanmorgen vroeg op, we mochten eerder ontbijten omdat we anders de bus niet konden halen. De bus was behalve een engels stel voor ons alleen, dus een privé tour. Hij vertelde veel over het eiland bv waarom de daken rond waren, om het weinige water wat er viel beter op te kunnen vangen, en er zoveel kerken waren, dit was van oudsher wanneer iemand op reis ging vroegen ze god om een behouden thuiskomst, en beloofden ze een kerk te bouwen. Er groeien hier veel druiven maar dan laag ipv hoog zoals bij ons, dit is beter voor vochtige grond en tegen de harde wind. We zijn eerst naar Akrotiri ,een archeologische opgraving geweest, zooo bijzonder om dit te zien, een stad onder de grond van 5000 jaar VC echt heel appart hoe ze alles heel voorzichtig onderzoeken en bloot leggen. Ze zijn hier in 1967 mee begonnen,nadat een professor een kruik had gevonden. Daarna gingen we naar Red beach de steensoort hier bestaat uit rode zwarte en witte steen. Daarna naar Pyrgos een prachtig stadje met heel veel trappen en schattige huisjes en winkeltjes. We zijn tot boven bij de kerk geweest waar je een prachtig uitzicht had over de baai.

toen naar de hoogste berg op het eiland ruim 500 meter hoog. Er stond een klooster en een kerk(hoe kan t anders ) en ik heb daar olijf olie en olijf zeep gekocht. Je had daar een prachtig uitzicht over het eiland en je kon het vliegveld zien en de baai waar ons hotel stond . Rond half 3 waren we weer terug en hebben appie en ik nog een poosje in zee gezwommen en Rob heeft liggen rusten op bed. Nog even in het zwembad gesprongen en vanavond worden we weer opgehaald door onze privé chauffeur voor een wijn proeverij en de zonsondergang. Ben benieuwd maar ik zal t nog laten weten straks. Op de foto’s zie je ons appartement en waar we vandaag geweest zijn.

1. W te molder:
    14 september 2022
    Dat is leuk een wijn proeverij maar dan moet je wijn wel lekker vinden veel plezier
  2. Rianne Heijnen:
    14 september 2022
    Haha wilma inderdaad, en t mooie is ik lust geen wijn maar t uitzicht is fenomenaal dus dat maakt veel goed
    Liefs Rianne