Dag 12

22 juni 2023 - Lærdalsøyri, Noorwegen

T regende een beetje vanmorgen, dus rustig opstaan, douchen( lekkere warme ) en nette douche ruimte, en ontbijten. Toen werd t droog en een waterig zonnetje kwam er door. Eerst naar t oude stadje, niet te geloven, zulke schattige straatjes en houten huisjes. Te bedenken dat die al uit de 16e en 17e eeuw dateren. Er stond ook een kerkje met een kerkhof eromheen, hoewel daar ook wat oudere graven waren, was t meeste uit de laatste tijd. Waar de graven van vroeger waren? Beats me. Ik zal t nog es proberen op te zoeken. ‘S middags hebben we gefietst, en dan niet zomaar stukkie fietsen, nee een berg op zo steil, zo eentje in de categorie ‘coll den hele steile’ staand op de pedalen langs de waterval omhoog, en met een rotgang van over de 50 km per uur weer naar beneden. Jeetje wat ging dat hard.Nog een heel eind langs t meer gefietst, t schijnt dat dit de oude weg naar boven is, morgen met de camper proberen om in de sneeuw te komen. Nu nog ff een wasje draaien en drogen en relaxen in t zonnetje. Tot morgen maar weer.