Dag 11

21 juni 2023 - Lærdalsøyri, Noorwegen

Vanmorgen met een kabelbaan, nou ja t was meer een treintje, naar boven gegaan. Vandaar uit had je een prachtig gezicht over de stad Bergen en de haven. T was alleen een beetje heiig en t begon te miezeren. Dat was jammer, we zijn terug te voet gegaan, dat was prima te doen. Toen we weer bij de camper kwamen hadden we al besloten verder te reizen, dus na een kop koffie zijn we vertrokken. Er stond al een camper die een plekje wilde, dus we hebben hem maar gezegd dat we zo gingen, dan kon hij er staan. We hadden vandaag een schitterende route, helaas geen foto’s want de fotografe zat achter het stuur, appie is niet zo van t foto’s maken helaas. We hebben giga veel tunnels gehad, eentje was 25 km lang moet je voorstellen, van Aalten naar Doetinchem in een tunnel rijden. Hij was wel prachtig verlicht op sommige plekken met gekleurde lampen. Ik had op internet gelezen over een treinreis in Fläm, dat moest heel mooi zijn. Maar we hebben mensen gesproken die t echt de moeite niet waard vonden. Het was ook nog best prijzig en je reed bijna alleen door tunnels. We hebben deze maar overgeslagen. Ook had ik over een klein plaatsje gelezen waar de tijd had stil gestaan. Hele oude houten huizen uit de 16e en 17e eeuw. Hier zijn we nu aangekomen op een camping, nu hebben we weer stroom, midden tussen de bergen en aan t water. Schoon sanitair en ik kan ff een wasje draaien . Morgen t stadje bekijken.