Dag 10

20 juni 2023 - Bergen, Noorwegen

Eerst maar rondje hardlopen vanmorgen, nou ja geen rondje, gewoon heen en weer anders was ik de weg kwijt. Haha. Toen douchen en ontbijten en op weg naar de tram. Dat ging gemakkelijk, via de telefoon kaartjes kopen en instappen maar en 20 min later ben je in Bergen centrum. We heb en eerst een rondvaart gemaakt van Bergen via de het Osterfjord richting Mo.  Een prachtige vaarroute tussen de bergen door en onder 1 van de langste bruggen van Noorwegen, deze zweeft wat t water is hier 500 meter diep dus ze kunnen hem niet ankeren. Heel bijzonder. We kwamen heel dicht langs de waterval en je voelde de spetters op je arm komen. Terug in Bergen lag er een giga grote cruise schip voor anker, we wilden deze op de foto zetten maar hij was zo groot dat lukte niet. Eenmaal weer in Bergen aangekomen hebben we de oude stad bezocht en het fort. We hebben ook even gekeken waar de kabelbaan was, daar haan we morgen de berg mee op. Nu eerst maar eens eten koken en dan de beentjes weer hoog leggen, we maken onze stappen hier wel das goed te merken.