13 november

13 november 2021 - Hof, Iceland, IJsland

Vanmorgen vroeg uit de veren, ontbijten en om 08.00 uur zaten we in de auto. Nog stikdonker maar we hadden een hele rit voor de boeg.

Een rit van 399 km, lijkt niet veel maar er is best wat te zien onderweg dus je doet er ook lang over.
onze eerste stop was de seljalandsfoss waterval. Deze is bijzonder omdat er een pad achterlangs loopt dus je loopt achter de waterval langs. Geweldig wat een prachtig gezicht en een hels kabaal.

de volgende stop was Skógafoss waterval. Deze is 65 meter hoog en je kunt via een trap naar boven pfff wat een klim.
maar wel de moeite waard om de waterval van boven te bekijken.

onderaan de waterval geprobeerd zo dicht mogelijk bij te komen, we werden erg nat en niet goed voor de telefoon dus maar snel weer terug.

de volgende stop was het plaatsje Vic, prachtig gelegen aan het strand met echt waar git zwart zand. Het is een lava zand het ziet er bijzonder uit.

onze route ging langs de zuidkant van het eiland van Reykjavik richting Skaftafell.

Skaftafell ligt aan de voet van de gletsjer.we hadden nog wat tijd om deze te bekijken en t blijkt dat de opwarming vd aarde hier ook zijn werk heeft gedaan de gletsjer is echt een stuk kleiner geworden dit was te zien op een bord waar foto’s op stonden.Het begon al schemerig te worden dus we zijn verder gereden naar het hotel dat was nog ongeveer een kwartier rijden het laatste stuk was stikdonker en t regende heel hard. Maar om 17.00 uur waren we in het hotel, wow wat een super de luxe hotel. Met lekkere badjassen en een regendouche heerlijk.

nu gaan we zo eten dus morgen weer een nieuw verhaal.

1. W te molder:
    14 november 2021
    Zo te horen en aan jullie foto,s te zien een prachtig land veel plezier nog gr
  2. Lia:
    14 november 2021
    Geweldig om te zien. Is haast niet na te vertellen denk ik! Geniet ervan!