Walvis vaart

13 november 2021 - Reykjavík, IJsland

12. November

vanmorgen vroeg op, want om 9 uur moeten we bij de haven zijn. Na een heerlijk en rijkelijk ontbijt, echt engels met ei bacon en worstjes, gaan we op pad. De vorige avond al gekeken waar de haven was. Zijn we op de boot is appie zijn handschoenen verloren. Dat wordt kou lijden. We krijgen allemaal zo’n rode overal aan. T lijkt net echt. T is nog donker als we weg varen en op een gegeven moment zie je de zon opkomen boven de besneeuwde bergen. Prachtig gezicht. Ik had er een hard hoofd in of we walvissen zouden zien. Maar na een hele poos varen zagen we ze toch. Prachtig gezicht om ze te zien duiken en spuiten. Echter wel lastig  op de foto te zetten, zo zijn ze er en zo zijn ze weer verdwenen. Ook hebben we nog dolfijnen gezien.
‘s middag zijn we op weg gegaan naar de gouden driehoek. Van Reykjavik richting Gulffoss. Daar is een grote waterval. Onderweg verschillende geisers gezien. Waarvan er 1 best hoog spoot. Mooi gezicht. Het is zwavel dus stinkt naar rotte eieren, maar t water is heerlijk warm.

de waterval was ook mooi, de damp die er vanaf komt bevriest gelijk op de bergwand.  Er was een pad naar beneden zodat je er dichtbij kon komen maar deze was gesloten omdat het te glad was.
Onderweg had ik een bord gezien wat mijn aandacht trok en daar wilden we ook nog even kijken. Het waren grot woningen. Er hebben daar begin 1900 echt mensen in geleefd rond 1910 ongeveer. Niet te geloven zo donker en klein. Brrr niks voor mij.

we kregen een mail van de reisagent dat onze noorderlicht toer niet door zou gaan.

het weer was niet goed genoeg om het te zien. Daar had ik enigszins rekening mee gehouden maar voor Appie was dit een teleurstelling. We hebben de auto geparkeerd bij het hotel, en zijn de stad ingegaan om te eten en nog wat rond te kijken. Morgen vroeg gaan we op pad richting de ijsgletsjer. Tot schrijfs maar weer

1. Anika:
    13 november 2021
    Wat gaaf dat jullie de walvissen hebben gezien! Overige foto's zijn ook mooi. Veel plezier 🙋🏽‍♀️😊
  2. Nicole Abbink:
    13 november 2021
    Wauw mooi hoor zo met die walvissen. Echt genieten. Misschien nog eens een foto van ☀️ opkomst. Fijne vakantie verder🙂🙋
  3. Ineke:
    13 november 2021
    Heel mooi rianne genieten zeg veel plezier nog