Dag 4 Noorwegen

14 juni 2023 - Stavanger, Noorwegen

Vanmorgen na t ontbijt gelijk vertrokken, t is een eindje naar Stavanger. Eerste stop in Flekkefjord. Hier is een Nederlandse wijk. Leuke witte huisjes met trapjes ervoor en bloeiende rozen, geraniums.Er wordt verteld dat met t hout uit Flekkefjord Amsterdam is gebouwd, en met de stenen Schiphol. Leuk weetje. Er hangen gehaakte vlaggetjes boven de straten. Daarna verder naar Stavanger, vindt het geen bijzonder mooie stad maar we gaan ook niet op stedentrip. We hebben een camping gezocht nabij de Preikestolen , om daar te komen moesten we door een km lange tunnel echt mega lang dwars onder t water door. De camping is prima , ze spreken er Nederlands das handig, Preikestolen is op 4 km verwijderd van de camping. We wilden ook graag met de ferry maar deze nam nu geen campers meer op, daar moet je minstens 2 weken van te voren boeken. Dus de lange trap met 4443 treden gaan we helaas niet doen. Morgen vertrekken we vroeg naar de rots, moet prachtig zijn maar erg druk. Hoe vroeger we gaan des te beter, t is een hele klim schijnt t . Nu lekker de bbq aan en eerst eten.

1. Lenie Schenk.:
    15 juni 2023
    Leuk die vlaggetjes. Idee voor Aalten?
  2. Lenie Schenk.:
    15 juni 2023
    Leuk die vlaggetjes. Idee voor Aalten???
  3. Rianne Heijnen:
    15 juni 2023
    Haha ja we hebben er nog wat of niet Lenie
  4. Lenie Schenk.:
    16 juni 2023
    Heb je er nog wat overgehouden?
  5. Rianne Heijnen:
    17 juni 2023