Dag 21

1 juli 2023 - Trondheim, Noorwegen

Vanmorgen scheen t zonnetje weer, dus snel de korte broek aan. T was mij beurt om te rijden dus van onderweg geen foto’s deze keer, haha. Was weer een mooie rit langs t water en mooi bochtenwerk. Over bruggen en door tunnels, hoe kan t anders. In Trondheim was t druk, en rond 12.00 uur waren we daar. Mooi op tijd want ik had al gelezen dat er weinig plekken waren met stroom op deze camperplek. Maar wij hadden geluk , en t is dicht bij het hotel waar Devinio slaapt vannacht en dicht bij het centrum. Er was een soort van Aalten dagen in de stad, met kraampjes en zelfs een Nederlandse kaaskraam. Dat was handig want onze kaas uit Nederland is bijna op. Wel gekke lui hier hoor, er is hier een hele winkel met alleen maar condooms, t gekke is dat ik veel zwangeren zag, dus hij zal wel niet veel klandizie hebben. Ook doen ze hier aan naakt golfen. Midden in de winter, nou lijkt me dat een beetje koud, dus misschien doen ze t binnen. Er was ook een competitie jongleren, ze moesten met 3 kegels jongleren en bij elkaar een kegel af proberen te pakken. Was leuk om te zien. We zijn ook in het paleis geweest, vorig jaar waren willem en maxima hier ook nog. Een prachtig gebouw uit 1700. En nog grotendeels ingericht uit die tijd.
morgen zijn we ook nog hier om de kerk en de oude brug te bekijken.