3juni

3 juni 2018

3 juni

Vandaag gaan we naar beal street, een belangrijke straat in memphis maar voordat we daar heen gaan, gaan we eerst naar sun records waar elvis voor $3,95 zijn eerste plaatje opnam speciaal voor zijn moeder. De secretaresse van sam philips zag wel wat in elvis maar hij vond die jongen maar niks elvis heeft een jaar daar rondgehangen en eigenlijk kreeg hij groen licht om te spelen samen met scotty moore en bill black

Dit liep voor geen meter en sam zei stop er maar mee, toen gingen ze een beetje jammen en speelden that’s alright mama sam vloog weer naar binnen en zei dit gaan we opnemen en zo is het begonnen. Blij dat die secretaresse er was😍 ook nu worden er nog platen opgenomen omdat het zo’n unieke sound heeft bv U2 slade bruno mars bruce springsteen en vele andere artiesten. Ze betalen  de hoofdprijs  en kunnen alleen s’nachts opnemen omdat er overdag allemaal toeristen komen voor een rondleiding. Gaaf om in dit muziek mekka te zijn. Daar na door bealstreet gelopen richting de missisipi daar staat een giga groot winkel pand in de vorm van een piramide. Hier verkopen ze out door spullen zoals hengels geweren boten kleding te veel om op te noemen. Er loopt een riviertje doorheen en er is een groot aquarium er liggen 4 alligators in het water.

Om 20.00 uur worden we opgehaald door een pink cadilac en naar een steakhouse gebracht. Dat lijkt me geweldig vanavond alweer onze laatste nacht hier en dan moet ik deze voor mij zo bijzondere plek weer verlaten😢 gelukkig hebben we zijn muziek nog, en ik heb een nieuwe dvd met een concert erop om van te genieten. Onze volgende stop zal Nashville zijn ook zo’n muziek stad heerlijk de groeten met handen en voeten 😘

1. Joke veenvliet:
    4 juni 2018
    Wat schrijf je mooi of we er zelf bij zijn.
  2. Rianne Heijnen:
    4 juni 2018
    Dankjewel joke ik probeer t zo weer te geven hoe wij t beleven liefs rianne en de fam
  3. Francis Ansink:
    6 juni 2018
    Hoi Rianne wat zijn het mooie verhalen.
    Wat een reisverslag,geweldig.
    Geniet ervan .