25 mei

26 mei 2018

25 mei

Allereerst, wat leuk al die reacties op ons blog, leuk om ook wat van jullie te horen 😘.

Vanmorgen op tijd vertrokken naar wakula springs, een bron waar dagelijks 950 miljoen liter uit komt. We nemen hier een boot en varen tussen de alligators en schildpadden de kapitein vd boot vraagt ons om goed op te letten of we zeekoeien zien, die komen meestal in de winter maar ze ziet ze hier ook wel eens maar niet dagelijks. We hebben geluk er zwemt een paartje met jong richting de boot we kunnen prachtige opnamen maken. Een eind verder ligt er een groep schildpadden te zonnen op een boomstronk. Op een gegeven moment zien we een grote alligator aan de kant liggen de kapitein verteld ons dat we omringt zijn door deze dieren. Nou dat blijkt even verder op liggen er nog meer,ook baby alligators die worden goed bewaakt door hun moeder. De eerste twee jaar van hun leven blijven ze bij hun moeder omdat ze een grote prooi vormen voor andere dieren. We zien prachtige vogels en vissen en schitterende bloemen. Als we weer aanmeren is het tijd om een duik te nemen in het heerlijk koele water. Das fff doorbijten want t is brrrr erg koud 😩. Na een heerlijke zwempartij is het tijd voor de inwendige mens. Daarna weer on the road, deze leid ons langs de Mexicaanse golf richting Biloxi.   Heel veel campings zitten vol hier aan t strand dus t is even zoeken naar een plek om te overnachten. Nou we hebben wat gevonden t ziet er niet uit maar we hebben ons eigen douche en wc dus wie doet ons wat. Southern hospitallity is goed hier ze zijn erg behulpzaam. Nadat we betaald hebben 30 dollar voor 1 nacht is t tijd om een hapje te eten. We genieten hierna van een drankje en de zonsondergang op de aanleg stijger. Op een gegeven moment horen we een raar geluid, er komt een pick up truck over de camping en spuit middels  een grote slang achter op een soort van verdelgings middel rond. Aangezien we geen picknick tafel hebben doen we een spelletje skip  bo in de camper. We besluiten om op tijd te gaan slapen.

1. Ineke Tijs:
    26 mei 2018
    Heel leuk Rianne om al je verhalen te lezen en de foto's te zien. Wat een reis en wat een avontuur! Ik geniet er ook volop van.
    Slaap ze en tot het volgende verhaal.
    Groetjes Ineke
  2. Bionda:
    27 mei 2018
    Leuke foto's. Geniet ervan. Wij genieten via de verhalen en foto's wel mee.
  3. Rianne Heijnen:
    29 mei 2018
    Fijn bionda dat je geniet van onze verhalen, t is hier awsome zoals de amerikanen zeggen ze zijn allemaal super vriendelijk en behulpzaam lieve groetjes van ons allen