Over de toppen van de vogezen

4 juli 2021

Vanmorgen weggereden uit Cernay, we waren het dorp uit en reden meteen de bergen in. Prachtige route met haarspeldbochten en adembenemende uitzichten. Eerst naar grand ballon met zijn 1424 meter de hoogste berg kam daar. Via col du bonhomme toch ook nog een mooie hoogte verder naar st marie sux mines. Halverwege zagen we een skipiste daar hebben we gerodeld gaaf hoor. In de winter zal dit een prachtige wintersport plek zijn. Een eind verder ook zoiets maar daar hadden ze wat bedacht, met je crossfiets de berg af sjeezen en met de skilift, die speciaal geprepareerd was om fietsen mee te nemen, kon jw de berg weer op. Spectaculair gezicht en een goed idee. In st marie aux mines hebben we een zilvermijn bezocht. Jeetje wat een smalle gangetjes onder in de berg, geen zilver gevonden meer overigens maar interssant was t zeker. Toen op zoek naar een plekje om te overnachten, die hebben we gevonden in Colmar. De hele dag mooi weer gehad maar nu regent het. Ik ga zo koken en we maken er een rustige avond van.