Maandag malta

22 mei 2023 - Sliema, Malta

Vanmorgen weer een prima ontbijtje. Met de hop on hop off bus richting art craft vilage. Daar zouden we gisteren al heen, maar dat werd em niet. Vandaag nieuwe poging. En zowaar we zijn er gekomen. We keken onze ogen uit t regende superhard en er was alleen maar een bouwplaats. Geen winkels te zien. Wij dachten in het ootje genomen te zijn. De andere dames gingen schuilen en ik ben gaan zoeken. Kom ik in een werkplaats waar dingen van klei gemaakt werden , er was ook een vliegtuig museum. Ik vroeg waar de winkels waren, hij vertelde dat we er dan dichtbij waren. Ik weer terug naar de dames, t was inmiddels droog, zagen we een gebouw waarvan we dachten dat dit t was. Blijkt dit een organisatie te zijn die deze plek in beheer had. Hij vertelde de hele geschiedenis en liet ons uiteindelijk zien waar de winkels waren. Nou die wazzen good verstopt. We vroegen hem dat we eigenlijk op zoek waren naar kant en kantklos dingen toen gaf hij ons een telefoon van iemand op gozo die alles van kant af wist, dat was wel super aardig van hem. T is trouwens toch heel bijzonder hier, de mensen zijn heel erg hulpvaardig en heel erg geduldig. Ze helpen je waar ze maar kunnen. In ieder geval hebben we de winkeltjes gevonden, met allemaal dingen die hier op malta gemaakt worden. Zoals klei en maltezer sieraden en glasblazen super leuke dingen allemaal. Heel erg de moeite waard, we hebben hier uiteindelijk 4,5 uur rondgelopen dus kun je nagaan. Ze zijn er nog steeds mee aan t bouwen t zal uiteindelijk nog veel groter worden. Ook stonden er voor zwerfkatten mooie huisjes en allemaal voer. Super leuk om te zien. We zijn later weer naar Valetta geweest, dit is de hoofdstad. Heerlijk traditionele maaltijd gehad namelijk konijn, was nog lekker ook.de hop on bus reed niet meer maar we zijn met de gewone bus weer naar Sliema gegaan. Morgen staat er boottocht op de planning, naar gozo en comino. Ben heel benieuwd hoe t daar is en of ik er nog wat van ken. We zijn door st Julian gereden en ik zag dat t heel erg veranderd was, maar ja is ook 30 jaar geleden dat we daar waren. Nou ik spring onder de pomp, hoop dat t water warm is , dat was vanmorgen namelijk niet. Tot schrijfs maar weer, groetjes van de club van kantje boord.

1. W te molder:
    22 mei 2023
    Antoon en ik vonden de paardjes prachtig .
    En ook nog gebruik gemaakt van het zwembad?
  2. Rianne Heijnen:
    23 mei 2023
    Hoi Wilma, nee nog niet t is niet heel erg zonnig dus das niet zo fijn om te zwemmen ik wil t deze week nog wel een keertje doen.