5 juni

7 juni 2018

5juni

Gisteravond aangekomen op de camping. Na het eten was er live muziek,wilma en ik hebben nog een dansje gemaakt. De volgende morgen met de shuttle bus naar de stad, onze camping ligt buiten de stad en de bus doet er incl het ophalen van andere gasten zo’n 20 minuten over, te ver om te lopen in ieder geval.

Het is er al druk, en er repeteert een band op een groot podium, we maken nog een grapje over welke beroemdheid het zal zijn. Wanneer we uit een winkel komen worden we aan de kant gedrukt door beveiligers, overal cameramensen, en op een gegeven moment komt er een zanger zingend voorbij lopen. Wilma dacht dat ze aan het filmen was maar heeft per ongeluk!!   de zanger gefotografeerd. Nou ja we weten toch niet who the fuck is that man. We vragen het een politie beambte die word helemaal crazy, het blijkt Sam Hunt te zijn, ze vind hem helemaal geweldig en is een groot pop ster  hier. Wij moeten  googlen  om te weten wie het is. Totdat Rhomé ons een youtube liedje laat horen blijkt dat we zijn nummer wel kennen.

Misschien zijn we straks overal te zien in zijn nieuwste video clip 😂😂🤣🤣.

Iedereen is jaloers op de foto en dat ie zo dicht bij was.

Na deze consternatie😂moeten we even bij komen van de schrik en gaan we naar het country music hall of fame, er zit een tour bij door rca records, das pas een feest van herkenning. Ze laten ons verschillende tracks horen van diverse muzikanten zo mooi dat je er kippenvel van krijgt. De piano waar Elvis op speelde heb ik stiekem aangeraakt 😍

De akoestiek is zo geweldig het lijkt alsof je er bij bent met opnemen. Zo gelukkig kan een mens daar van worden.

Daarna het museum bekeken, alle grootheden van vroeger en nu in de country muziek zijn daar bij elkaar gebracht.

Op Broadway stonden er opeens een boel mensen opeengepakt bij een kruising, er stonden vrachtwagens van een tv zender en we zagen dat er binnen gefilmd werd, op mijn vraag aan een Amerikaanse lady welke bekende daar was, werd mij verteld dat het een of andere blake nog wat was. Waarop ik vroeg Blake Carrington???  Haha t was een bekende coutry ster.

Het moet gezegd worden de mensen in Amerika zijn echt super vriendelijk, altijd hallo zeggen en vragen hoe t met je gaat, je gaat vanzelf meedoen. Toen we t museum uit kwamen ook weer, stond er een jongeman die vroeg” what’s going on”? waarop ik zei nothing on de hand, wilma en ik lagen weer dubbel.

Later dompelen we ons onder in de live muziek  in allerlei kroegen. t werd erg gezellig en we gingen laat slapen.  Beetje jammer dat we Ilse de Lange niet hebben gezien😂😂dat zou echt t toppunt zijn geweest.

Amerika heeft naast Elvis, mooie muziek, prachtige natuur nog iets waar mijn hart sneller van klopt, namelijke schitterende trucks. De Peterbilt de Ken Worth en de MAC zijn prachtig en dan vooral die oude met van die verchroomde pijpen boven op. Het zijn uiteraard allemaal trucks met een neus die zie je in Nederland bij niet, dat maakt t voor mij een echte vrachtwagen. Je ziet nu ook veel freight liners en volvo’s .

Je ziet wel bijzondere mensen, vooral veel die echt zwaarlijvig zijn, nou ben ik zelf ook niet de dunste 😂maar deze mensen hebben zelfs billen aan de voor kant, ze hebben wel een groot zelfvertrouwen moet ik zeggen want ze lopen gerust in een legging en een hemdje😳. Je ziet dan de bekende camel to (weet niet of ik t goed schrijf) voor de leken onder ons t betekend een kamelen teen. Wanneer dat niet lukt in je legging(kruis) kun je een plastic dingen kopen voor in je kruis zodat t lijkt of je een camel to hebt😳😂. Tja over mode valt te twisten.

1. W te molder:
    7 juni 2018
    Nou jullie maken toch van alles mee een droom die uit komt voor jou maar ik denk ook voor de anderen veel plezier nog
  2. Ineke Tijs:
    8 juni 2018
    haha Rianne, jullie vallen van de ene verbazing in de andere, hilarisch om te lezen.
    veel plezier nog enne..take your time zou Sam Hunt zeggen. xx
  3. Rianne Heijnen:
    9 juni 2018
    Haha ineke er staat een filmpje op van sam hunt kijk maar eens hij is best goed